‘We kennen iedere brievenbus in Nederland en België’
In Holland staat een huis. Maar wie woont er in dat huis? En hoe kom je bij precies de juiste consument onder de aandacht? In het Zeeuwse Yerseke ontmoeten we Huibert Goedegebure en Daniël van Iwaarden van Verspreiden.com. De wereld van post, huis-aan-huisverspreiding en data lijkt geen geheimen te kennen voor dit duo. Met hun platform voor huis-aan-huisverspreiding en direct mail zijn ze al ruim 12 jaar actief op de Nederlandse en inmiddels ook Belgische markt.
Drukwerk verzorgen en verspreiden doen de ondernemers al sinds de start van hun bedrijf, ruim 12 jaar geleden. Alle verspreiders van Nederland en België zijn ontsloten in het platform. In één oogopslag zie je de verschillen tussen verspreiding met de lokale krant, het landelijke folderpakket of zelfs een verspreiding los op de deurmat. Daniël (links op de foto): ‘Onze dienst “los op de deurmat” verzorgen we met een eigen team, daarin zijn we uniek.’ Ondanks de vele opties die de klant heeft, kan het platform bijna niet eenvoudiger. Verspreiden.com een webshop noemen is dan ook wat kort door de bocht, het bedrijf mag met recht een verspreidplatform worden genoemd. Bovendien staat de ontwikkeling van het platform niet stil.
Look a like-analyses
Huibert: ‘Alweer een jaar geleden lanceerden we een slimme tool in onze huis-aan-huis- module, zodat klanten veel gerichter een huis-aan-huisverspreiding kunnen selecteren. Zo kunnen ze bijvoorbeeld heel makkelijk selecteren of ze willen verspreiden in gebieden met veel of weinig koopwoningen, een hoge of lage gemiddelde WOZ-waarde of in postcodes waar veel senioren wonen of juist veel jonge gezinnen. Van die tool wordt enorm vaak gebruik gemaakt, het voorziet echt in een behoefte.’ Daniël vult aan: ‘We zien ook dat steeds meer klanten inzicht willen in wie hun klanten zijn en achter welke voordeur hun potentiële klanten wonen. Daarom bieden we nu ook de mogelijkheid om particuliere en zakelijke adressenbestanden aan te kopen. Ook deze diensten zijn toegankelijk via ons platform.’
Huibert: ‘Nieuw is dat we nu ook zogeheten “look a like-analyses” kunnen uitvoeren. Dat betekent dat we klanten een interessant databestand kunnen aanbieden met adressen van huishoudens die lijken op hun bestaande klanten. Vanzelfsprekend verhoogt dit de scoringskans van een direct mail enorm.’
Breed aanbod
Gericht verspreiden zorgt voor beter scoren. Naast direct mail biedt Verspreiden.com ook op het gebied van huis-aan-huisverspreiding veel mogelijkheden om de doelgroep gericht te bereiken. ‘Eigenlijk is vrijwel alles mogelijk’, concluderen Daniël en Huibert. ‘We kunnen heel gericht verspreiden. Sterker nog, wil je slechts in één straat verspreiden dan is dat geen enkel probleem. Maar wil je heel Nederland bereiken, dan regelen we dat ook. Een straal rondom een adres, een specifieke wijk, geadresseerd of juist ongeadresseerd? Het is allemaal heel eenvoudig te regelen op ons verspreidplatform.’
Met een breed aanbod aan reclamedrukwerk maken Daniël en Huibert het aanbod van Verspreiden.com compleet. ‘Klanten kunnen kiezen uit verschillende soorten drukwerk. We gaan zelfs zover dat we ook de vormgeving kunnen verzorgen. Onze creatieve studio maakt dan een passend ontwerp.’
Partnerships
Het is dus niet vreemd dat Verspreiden.com veel klanten heeft in de grafische industrie. Het bedrijf is een ideale partner voor drukkerijen, reclamebureaus en intermediairs die hun klanten een compleet aanbod willen doen. Ook franchisegevers en -nemers weten de weg naar Verspreiden.com goed te vinden. ‘We zijn er natuurlijk erg blij mee dat een heel aantal grote landelijke klanten met ons samenwerken, en we blijven met veel plezier doorwerken aan hét Verspreidplatform van Nederland.’